Strony
Na temat
  • Wirtualne biuro WrocławWirtualne biuro Wrocław
    Wirtualne biuro Wrocław to ekonomiczne rozwiązanie. Rozpoczynają działalność gospodarczą staramy się redukować koszty, więc Wirtualne biuro Wrocław, jest dobrą alternatywą dla obniżenia wydatków na wynajem swojego biura oraz zatrudniania pracownika …
  • Gdzie szukać oszczędności w firmie?Gdzie szukać oszczędności w firmie?
    Każda firma w dobie kryzysu gospodarczego musi naprawdę bardzo mocno się starać o to, aby w sposób odpowiedzialny dysponować swoimi pieniędzmi. Gotówka jest tak bardzo niestała na dzisiejszą chwilę, że …

Dystrybucja dóbr konsumpcyjnych

Dystrybucja jest to droga dotarcia z produktem bądź usługą od producenta do finalnego nabywcy. Coraz częściej przedsiębiorstwa przywiązują większą uwagę do tego, aby swoją działalnością gospodarczą tworzyć sieci wartości. Pragną, aby wszystkie ogniwa w kanale dystrybucji działały na wspólną korzyść, a nie jest to łatwe. Sieć tworzenia wartości jest swego rodzaju systemem kontaktów partnerskich oraz sojuszy, które firma zawiera mając w perspektywie ciągłe powiększanie zasobów, bądź też wzbogacają swej oferty. Każda sieć wartości zawiera w sobie kanały dystrybucji, które tworzą pośrednicy. Kanał marketingowy, czy jak kto woli – dystrybucyjny, jest grupą współzależnych podmiotów, które uczestniczą w procesie umożliwiania klientom użytkowanie lub konsumpcję produktu bądź też usługi. Trzeba powiedzieć, że zupełnie inaczej wygląda dystrybucja dóbr konsumpcyjnych, a inaczej dóbr przemysłowych. W zakresie dystrybucji dóbr konsumpcyjnych możemy wyróżnić cztery podstawowe rodzaje kanałów. Pierwszy z nich to kanał zero szczeblowy, który obejmuje wyłącznie dwa ogniwa – producenta i odbiorcę. Nie występuje w nim żaden pośrednik. Drugim kanałem jest kanał jednoszczeblowy, który składa się z producenta, detalisty i odbiorcy. W tym względzie to detalista jest pośrednikiem w kanale dystrybucji. Czwartym typem kanału jest kanał dwuszczeblowy, do którego zalicza się producent, hurtownia, detalista i odbiorca. Ostatnim, czwartym typem kanału dystrybucji, jak łatwo się domyślić, jest kanał trójszczeblowy, w którym występuje producent, hurtownia, drobny pośrednik, detalista i oczywiście odbiorca docelowy. Jak widać, każdy z kanałów składa się z pewnych ogniw. Im dłuższy jest kanał dystrybucji, tym dłuższą drogę musi przebyć dobro konsumpcyjne, aby trafić do klienta docelowego. Każdy z pośredników dystrybucji pobiera pewne prowizje i narzuca swoje marże. Dlatego też towary u producenta, czy w hurtowni są tańsze, niż te dostępne w sklepie detalicznym. Nie zawsze jednak tak musi być, czasem nawet w sklepie detalicznym kupimy daną rzecz po całkiem korzystnej cenie.

Leave a Reply